Zolang de naam op de kofferklep past, blijven ze nieuwe varianten verzinnen. De Porsche Cayenne Turbo S is de laatste toevoeging aan het SUV-gamma van Porsche. Een SUV met 550 pk en 750 Nm, het is eens wat anders dan een Nissan GT-R.
Uiteraard hoef je hem daarmee niet te gaan vergelijken. Porsche name de 4.8 V8 uit de Cayenne Turbo en prutste er wat aan om er 50 pk extra uit te persen. Herschrijven van het motormanagement, een meer vermogende turbo en een aangepast inlaatspruitstuk is wat je ook bij de betere tuners ziet tegenwoordig, al verlies je er op deze Cayenne Turbo S je garantie niet bij. Volgens Porsche rijdt de Cayenne Turbo S 0,2 seconde sneller naar de 100 dan de Cayenne Turbo, die doet het in 4,7 seconden. De topsnelheid komt ook op 283 km/u te liggen, de volle 3 km/u sneller.
Uiteraard is de Cayenne Turbo S vierwielaangedreven en staat hij op hetzelfde chassis als de Turbo. Porsche geeft hem ook active damping control op de luchtvering. Torque vectoring systeem, hydraulische roll bars, het is allemaal aanwezig voor een stabieler rijgedrag. Uiterlijk krijgt de Turbo S een glanzende zwarte omranding rond de koplampen en spiegels, terwijl ook de 21 inch velgen een nieuw design krijgen. Binnenin komt er wat carbon bij te pas en is er een nieuw lederpakket.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 10 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 13 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 16 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 1 dag geleden