Over Autofans
Autofans.be is ontstaan op 12 September 2008 door een paar autogekke mensen samen te brengen. Wij vonden geen website die de Belgische autowereld in combinatie met algemeen dagelijks autonieuws op een luchtige manier rapporteerde. Daarom besloten we maar zelf te doen. Hoe moeilijk kon het zijn?
Het doel van onze website is niet alleen aan verslaggeving doen, maar ook het samenbrengen van de Belgische autoliefhebbers Wij doen dit via ons online automagazine waar iedereen zonder registratie zijn ongezouten mening kan geven.
Autofans.be biedt naast de dagelijkse actualiteit binnen de auto-industrie ook twee rijtesten per week aan, op maandag en donderdag rond de middag. Onze rijtesten worden verzorgd door de redactie zelf. Dit is zelf geschreven tekst met eigen foto's en/of videomateriaal, tenzij anders vermeld.
De redactie telt op dit moment vijf leden. Elk redactielid heeft zo zijn specialiteit en interesses. Met deze verscheidenheid hopen we elk soort autofan geboeid te houden. De redactie is ook volledig onafhankelijk. Onze redactie staat altijd open voor bijdragen van onze lezers en is zeer blij met tips die doorgestuurd worden. Contacteer de redactie dus vrijblijvend.
Naast de redactie, kan Autofans ook op de steun rekenen van twee jonge succesvolle internet ondernemers met een voorliefde voor auto's. Door de bewondering voor de gedrevenheid waarmee wij Autofans'ers bezig waren, hebben zij onmiddellijk in ons geloofd en de nodige middelen en kennis in Autofans.be geïnvesteerd om de site te brengen op het niveau dat hij nu is. Dat onze website zo snel laadt, is dan ook volledig te danken aan de hostingexperts van ClearMedia.
De Autofans redactie
Sven Geiregat
Sven is de gesettelde huisvader van de redactie, hij is trotse papa van drie schitterende dochters. Hij gebruikte daarbij een SEAT Alhambra met dikke velgen, ideaal voor zijn kroost. Sven is de Chief Test Driver binnen de redactie, die +100 reviews per jaar hebben we aan hem te danken. Volg Sven op Linkedin.
Wim Verboomen
De OG autofan, ofwel, de man met te veel tijd tijdens zijn studies. Wim is verliefd op alles op vier wielen. In het bijzonder zijn daily Mazda 6 wagon 2.5 en BMW E30. Volg Wim Verboomen op LinkedIn.
Yves Wouters
Klikte te veel op zijn computermuis en kwam verdwaald aan op Autofans. Hij begon al snel alle artikels te lezen en speelde een hoofdrol in de community met een pak reacties en het inzenden van tips. Autofans besloot in 2013 om Yves binnen te halen, voorlopig hebben we daar nog niet al te veel spijt van. Yves bolt rond met SLK van de eerste generatie, een elektrische MG én een Mazda 2.
Joram Van Acker
Joram is de jongste aanwinst op de redactie. De hele redactie is jaloers op zijn Jaguar S-Type en met zijn kleine Peugeot 205 kart hij half Vlaanderen rond om redactiewerk te verrichten. Maar wat doet die autodeur op de muur van zijn living?
Glenn Huyben
Glenn begon als fotograaf bij Autofans. Stillaan werkte hij zich naar boven/beneden tot videograaf en vaste medewerker. Net als Wim rijdt hij ook met een zwarte Mazda 6 wagon.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 5 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 16 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 21 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 21 uur geleden