De 911 is en was een beeldschone wagen, maar ook in 1965 een beetje duur voor onze portemonnee. Toen de productie van de 365 werd stopgezet, besloot men met een nieuw instapmodel te komen. Zo werd de Posche 912 geboren. Het ging om een volledige replica van de 911, maar dan zonder de 6-cilinder-boxer. In plaats daarvan gebruikten ze de 90pk sterke 1.6 viercilinder uit de Porsche 365. Van 0 naar 100 km/u gebeurde in meer dan 13 seconden, daarmee kon hij natuurlijk niet op tegen de meer dan 40pk sterkere 911's. Aan de andere kant woog de viercilinder van de 912 een stuk minder dan de zescilinder van de 911, waardoor hij lichtvoetiger door de bochten ging.
Lees meer
Recente reacties
Toyotagate: 10 jaar lang gesjoemel met uitstoot
Is dit een actieve vorm van sjoemelen of een administratieve fout? Liep het intern onbewust niet,...
Door Adriaan 4 uur geleden
Hyundai neem afscheid van diesel
Geldt dat ook voor de bestelwagens van Hyundai? Wat met de H300 en H350, bijvoorbeeld? Als die...
Door Menck 7 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Betaal jij dan voor mij? 41 euro is helemaal niet onoverkomelijk, maar dat spendeer ik toch liever...
Door a b 7 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
voila,dat bedoel ik, en nee,ik ben ook niet heiliger dan de paus.
Door andre123 8 uur geleden