Bij BMW heeft de 7 Reeks zijn meerdere gevonden. De X7 steekt met kop en schouders boven de rest van het gamma uit. Zo ver zelfs, dat hij het gezicht mag bepalen. Terecht?
BMW's nieuwste 1 Reeks krijgt bij zijn lancering meteen gezelschap van een performante versie. Die vervangt de uitgaande M140i, wisselt de zes-in-lijn in voor een viercilinder en gaat door het leven als M135i... als dat maar goed komt.
BMW is klaar met de alweer derde generatie van de 1 Reeks. Een generatiewissel die niet onopvallend de geschiedenisboeken van het merk in zal gaan. Want de hatchback wisselt zijn achterwielaandrijving in voor een meer klassieke voorwielaandrijving. Of er dan nog karakter over blijft in deze 1 Reeks?
In tijden waar SUV's als onkruid door het autolandschap woekeren besluit BMW de tweede iteratie van de 8 Reeks te lanceren. Geen nieuw luxebroertje van de 7 Reeks, wel de opvolger van de 6 Reeks. Ingewikkeld? Geen nood, wij gaan op pad met de 840d om je wegwijs te maken.
Het is de meest verkochte auto in de geschiedenis van BMW en hij staat op ieders leasing-verlanglijstje: de 3 Reeks. De overpopulaire Duitser gaat nu aan zijn zevende generatie. Doet hij zijn voorgangers eer aan? We gaan op pad met de 320d xDrive Berline.
De speeltijd is voorbij, tijd voor de grote jongens in SUV-land. En daar hoort de X5 van BMW zeker bij. Een imposant voorkomen, genoeg ruimte voor een verhuis of enkele kinders op de achterbank. Maar waar maakt hij het verschil tussen die hele meuk van grote SUV-rakkers?
De BMW 2 Reeks Active Tourer mag dan wel de meest atypische BMW in jaren zijn, hij scoort naar behoren bij de klanten. Schaaft de facelift de mindere kanten van deze kleine monovolume bij?
De i8 Roadster is voor BMW een inspirerende en fascinerende sportwagen die plug-in-hybride technologie combineert met een futuristisch design. Maar kunnen de rijeigenschappen ons hart ook sneller doen slaan?
Vier jaar geleden was het kot te klein. Want BMW ging een SUV-Coupéversie van de X3 bouwen. De meningen waren sterk verdeeld. Maar het pro-kamp bleek groot genoeg om een tweede generatie in de markt te gooien.
BMW's elektrisch hatchback steekt in het nieuw! En met die vernieuwing staat er voortaan ook een sportievere variant in de showroom. Nee, geen Mi3, wel de i3s. Of die 's' past bij het karakter van de i3? We zochten het uit!
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 10 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 12 uur geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 14 uur geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 15 uur geleden