Volkswagen bouwt na de GTI, GTD en GTE ook en GTX-versie van haar modellen. Mogen we dit nieuwe acroniem een even legendarische status geven als de GTI, of blijft het bij wat marketingpraat?
Coupéversies van SUV’s zijn all the rage vandaag, en dus haalt Volkswagen de Braziliaanse Nivus naar Europa om hem bij ons als Taigo in de markt te zetten. Maar die Taigo maakt de keuze er voor jou als klant niet makkelijker op...
Sla er de ranglijsten maar op na, maar de Volkswagen ID.4 heeft op zowat een jaar tijd een stabiele plaats ingenomen in de top 10 van EV-inschrijvingen. Met dank aan de zakelijke markt natuurlijk. Wat deze leasinglieveling ook weer precies in zijn mars heeft?
Bij de meeste elektrische auto's rijst al snel de vraag of het rijbereik groot genoeg is. Volkswagen countert die vraag door een ID.3 te presenteren die het rijbereik van een benzinewagen hanteert. Wij gingen de baan op en reden de accu leeg... of toch niet helemaal.
Volkswagen breidde haar kampeergamma naar onderen uit met een California-camper op basis van de Caddy. Wij trokken eropuit en leefden even The Van Life.
Vandaag kleeft Volkswagen het R-logo op een pak meer modellen dan vroeger. Voor de Touareg is het de tweede keer in de geschiedenis... maar de eerste keer met een stekker. Wij doen de test.
Hebben wij vaak bedenkingen als we ‘sportiviteit’ en ‘SUV’ in één zin lezen, dan is er de Volkswagen-groep om ons ongelijk te bewijzen. Met twee kemphanen die dezelfde motor delen, maar een ander eindresultaat voorrijden: in de ene hoek de Volkswagen Tiguan R, in de andere hoek de Cupra Formentor VZ.
Rood biesje en GTI-logo in de grille, golfballetje op de versnellingspook en zetels met ruitjesmotief: bij de Volkswagen Golf GTI heb je meteen een beeld op je netvlies. En je hebt ook meteen verwachtingen. Dat is voor deze achtste generatie niet anders.
In de schaduw van de ID-modellen lanceerde Volkswagen ook de breakversie van de Golf. Ruimte en technologie zijn ook hier weer de kernwoorden. Wij namen de ruimtegolf mee voor een uitstapje.
Ook de achtste generatie van de Golf krijgt de nodige sportieve varianten. Een daarvan is de plug-inhybride Golf GTE. Die wil niet alleen het stekkeralternatief vormen voor de Golf GTI, maar ook de topuitvoering van het hybridegamma. Maar wat is deze Volkswagen Golf GTE echt waard?
Recente reacties
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 1 dag geleden
Mercedes GLC gaat aan waterstof
ikwil alle voors entegens weten over waterstof, en ook de prijzen van deze auto,s, dank g.c....
Door transportbedrijf g.c.castricum bv 3 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 3 dagen geleden