Maserati heeft zijn Grecale nog maar pas gepresenteerd, of de SUV staat al in de prijslijst. De nieuwkomer komt er in drie smaakjes, en zijn basisversie wordt meteen gekroond tot ‘goedkoopste Maserati van het moment’ — voor zover zoiets een ding is.
Bij Maserati hebben ze begin deze week eindelijk het doek getrokken van hun Grecale. Om goed te maken dat we iets langer dan gepland op zijn onthulling hebben moeten wachten, wordt de nieuwe SUV amper een paar dagen na datum al voorzien van zijn complete prijslijst. Haal de geldbuidel dus maar boven, want dit moet je neertellen voor Maserati’s nieuwste.
Personaliseren maar
Bij de lancering gaven de Italianen meteen al te kennen dat de Grecale in drie smaakjes besteld kon worden: als GT, als Modena en als Trofeo. Alledrie krijgen ze vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat zonder meerprijs, maar elke Grecale biedt wel zijn eigen krachtbron. Zo trapt de GT het gamma af met een mildhybride 2.0-liter viercilinder op benzine goed voor 300 pk, waar ze minstens 75.800 euro voor vragen. De Modena gebruikt dezelfde motor maar krikt het vermogen subtiel op naar 330 pk voor 86.450 euro. De Trofeo geldt als topversie van het Grecale-gamma met zijn 3.0-liter Nettuno-V6 uit de MC20, waarmee hij naar de 100 km/u sprint in 3,8 seconden. Daar betaal je dan ook ten minste 116.100 euro voor.
De versies verschillen natuurlijk niet enkel op motorisch vlak, maar ook qua uitrusting. Zo komt elke Grecale als GT meteen mooi uitgerust met alle infotainmentschermen, lederen bekleding en 19-inchvelgen, maar krijg je op de Modena en Trofeo bijvoorbeeld standaard zaken als verwarmde voorzetels, een knappere interieurafwerking en nog grotere wielen mee. Als dat nog niet voldoende is kan je de Grecale ook laten personaliseren via het Fuoriserie-programma. Toch liever een Maserati met een elektromotor? Dan wacht je beter nog even tot volgend jaar, want dan komen de Italianen met hun Grecale Folgore op stroom naar buiten.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 3 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden