Niet alleen General Motors heeft last van kortsluitende batterijen, ook de toeleverancier van Fisker zit met een technisch probleem. Er zouden in 50 Fisker Karma's een kortsluiting zijn ontstaan, en in een elektrische wagen kan je dat missen als kiespijn. De toeleverancier in kwestie is A123 Systems, die ook voor andere merken batterijen levert. De CEO maakte in een persbericht bekend dat misvormde slangklemmen de oorzaak zijn van een lek, die de oorzaak kunnen zijn voor de kortsluiting. Hij voegt daar wel meteen aan toe dat er een herstelkit klaar staat voor alle modellen die de schade hebben. Volgens A123 Systems blijft de band met Fisker sterk.
Het bedrijf werkt momenteel alsook aan een batterijpak dat zal bestaan uit gepatenteerde lithium-fosfaat-technologie. Die zou beter zijn dat de huidige lithium-ion batterijen. Het eerste daarmee uitgeruste productiemodel zal de Spark EV worden, uit het kamp van General Motors.
Momenteel rollen er 25 Fisker Karma's per dag van de band. In 2012 zou dat productie-aantal tot 60 per dag moeten worden opgetrokken.
Via Bloomberg
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden