
Begin dit jaar kondigde Subaru een facelift aan voor zijn compacte XV. De hertekende versie is nu ook bij ons verkrijgbaar.
Ook Subaru ontsnapt niet aan de regel van vier: de ongeschreven regel in de autosector dat een model na vier jaar een facelift moet krijgen. Deze keer is het de beurt aan de XV, de compacte crossover die in 2017 op onze markt verscheen. En die nu dus onvermijdelijk onder het mes gaat.

De jaargang die vanaf juli in de showroom staat, krijgt een nieuwe voorbumper met meer kunststof, een nieuwe beschermplaat en dito inzetstukken. Een gewijzigde grille, nieuwe 17- en 18-duimsvelgen en twee nieuwe koetswerkkleuren maken het plaatje aan de buitenkant af.
Binnenin krijgt de topuitvoering Premium een extra keuzemogelijkheid voor de interieurafwerking. De e-Boxer krijgt voortaan standaard de SI-rijmodus, die je laat kiezen tussen een sportieve en een zogenaamde “intelligente” parameter. De X-Mode, voor moeilijker berijdbaar terrein, maakt voortaan een onderscheid tussen “Snow/Dirt” en “Deep Snow/Mud”.

Tot slot krijgen de uitvoeringen Luxury en Premium standaard een Front View Monitor, een camera met kijkhoek van 180 graden. De vernieuwde Subaru XV krijgt een basisprijs van 25.995 euro.
Recente reacties
Maken of kraken: Ford Mustang Ecoboost met Roush uitlaatsysteem
Geraakt niet door de autoschouwing... niet gehomologeerd in België
Door MARINO ROELANDT 1 dag geleden
Officieel: Peugeot 408 is stijlvolle fastback op stelten (2022)
Zeer mooie wagen maar ik vermoed dat de benzinemotor wat te licht zal zal zijn voor de 408 Maar...
Door Manu 2 dagen geleden
Mansory geeft Mercedes-Maybach GLS 820 pk en… een bullbar?
Alsof je helemaal strak in het pak zou lopen en dan een neusring zou dragen. Rare keuze, maar er...
Door this 3 dagen geleden
Rijtest: Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y (2022)
Ik deed zelf in het voorjaar een vergelijkende test met de Audi Q4 en VW ID4. Ik stond ervan...
Door Bjorn Willaert 3 dagen geleden