Nee, het is geen 1 april, dit is het echte werk. Is deze Huracán Sterrato dan de ideale Lamborghini voor ons Belgen-land?
We moeten in alle eerlijkheid toegeven dat ook wij twee keer naar onze kalender hebben liggen staren. Correct, het is begin juni. Lamborghini gaat wel degelijk een Huracán ontwikkelen voor het grovere terrein. Tot “Sterrato” gedoopt zal deze Lamborghini Huracán de verharde wereld verlaten om een hele boel stof op te doen laaien. Of er klanten te vinden zijn is dan nog de vraag en waarom zou een klant niet naar hun eigen Urus gaan? Achja, bij Audi kiezen er ook nog altijd mensen voor de A6 Allroad en niet voor een Q7.
De Lamborghini Huracán Sterrato staat 47 mm hoger dan de Huracán Evo waarop hij gebaseerd is. Verder is hij nog verbreed waardoor die 20-duims velgen met offroadbanden toch nog binnen de wielkasten vallen. Onder de wagen zijn er beschermplaten aangebracht die vooraan aan de bumper starten en verder lopen tot in de diffuser achteraan. Om de motor en luchtinlaten te beschermen tegen steeninslag is er extra plaatwerk aangebracht.
Binnenin trekt Lamborghini het rally-gevoel door met een titanium roll cage, aluminium vloerplaten en sportstoelen opgetrokken uit carbon met een 4-puntsgordel. Ergens in de zee van die lichtgewicht spullen zal er ongetwijfeld een lichtknop staan om die immense spots aan de buitenkant van de Sterrato te activeren.
De eerste echte productie-supercar, die perfect offroad kan gaan, zal beschikken over de 5.2-liter V10 met een indrukwekkende 630 pk. De Huracán Sterrato beschikt over een LDVI-systeem (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) die de wagen op het zandpad moet houden en je een heuvel op moet helpen terwijl je wel een hoop achterwiel aangedreven plezier kan beleven indien gewenst. Urus wie?
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 21 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden