China is een logische keuze aangezien Geely, die Volvo bezit die op hun beurt Polestar, bezit een gigant is uit het verre Oosten en dit zal wel één van de redenen zijn.
Polestar heeft de productielijn nodig om hun Polestar 1 te kunnen produceren. De plug-in hybride is een tijdje geleden voorgesteld als hun eerste model en moet de weg gladstrijken voor nog meerdere toekomstige modellen. Er zijn ondertussen al denklijnen voor de Polestar 2 en Polestar 3, die namen hebben we ook niet zelf gekozen. De Polestar 2, die volledig elektrisch word, om te concurreren met de Tesla 3 en de Polestar 3 om de aanval op de toekomstige Tesla Model Y in te zetten. Polestar zal zich ook enkel bezig houden met hybride en elektrische modellen, dus verwacht geen puur benzine-slurpende wagen.
De bouw van het fabriek in China zou volgend jaar al voltooid moeten zijn. Zodat het Polestar Production Centre kan beginnen met de productie van hun Polestar 1 waarvan ze er graag 500 per jaar willen van produceren. Om nadien tegen midden 2019 ook de productie van de Polestar 2 op zich te nemen.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 2 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 5 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 8 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 17 uur geleden