Citroën brengt met de Cactus M een vette knipoog naar de eigenzinnige - en vooral goedkope - Méhari van eind de jaren zestig. Moppen over Cactussen mét haar in drie... twee...
Citroën heeft met de C4 Cactus eindelijk nog eens een eigenzinnige Fransoos in haar gamma staan. Meer nog, de met Airbumps beplakte C-segmenter is een ware topper voor Citroën. Het is dan ook niet gek dat het ongeveer elke autosalon uitpakt met een kwinkslag op die Cactus. Kregen we vorig jaar in Parijs nog de extreem zuinige C4 Cactus Airflow concept, dan trakteert Citroën het autosalon van Frankfurt op de Cactus M.
Die M staat duidelijk voor Méhari, een geinig open karretje gebaseerd op de 2CV dat furore maakt van eind jaren 60 tot eind jaren 80. Concreet betekent dit dat de Cactus zijn dak verliest. In de plaats komt een voorruit die lager ligt en een dikke C-stijl waarop je - in principe - surfplanken kan leggen. De deuren achteraan heb je volgens Citroën ook niet meer nodig. De AIRBUMPS, die blijven wel aanwezig.
Of we hier ooit een productiemodel van zullen zien is nog maar de vraag. CEO van het merk Linda Jackson vindt dat er wat meer lol in het gamma mag zijn, al moet er dan wel budget voor zijn...
Recente reacties
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Zoals je in het artikel kan lezen, gaat het om een wijziging die de Vlaamse Overheid uitgewerkt...
Door Joram 3 uur geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Als je autofans genoeg sponsort, denk ik dat ze voor jou ook wel een artikeltje willen schrijven ;)
Door this 5 uur geleden
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 14 uur geleden
Juich, oldtimerliefhebber: Gent en Antwerpen laten je straks weer gratis binnen in de LEZ
Dit klopt dus compleet niet. Juist het tegenovergestelde, ik heb al jaren een (betaalde) toelating...
Door Hans gort 1 dag geleden