Je verwacht het misschien niet meteen van Maserati, maar ook zij wagen de sprong naar het elektrisch rijden. De reguliere GranCabrio ruilt daarbij zijn V6 in voor drie elektromotoren... Maar wat moet je daar voor over hebben?
Maserati stelde zopas zijn eerste elektrische cabriolet voor en dat werd er meteen eentje om u tegen te zeggen. Die GranCabrio Folgore werd een flinke krachtpatser met de belofte van een sensationele rijervaring. Wat dat allemaal ging kosten wisten we toen nog niet, vandaag wel.
GOEDKOPER DAN BENZINE
Jawel, je leest het goed: de elektrische versie duikt onder de prijs van de benzinevariant. Vanaf 210.350 euro kan je de EV namelijk op je oprit parkeren. Veel geld, maar dan heb je ook wat. Met 761 pk's gaat hij in 2,8 seconden vlotjes richting de 100 kilometer per uur. De maximumsnelheid ligt met 290 kilometer per uur wel iets lager dan die van de benzineversie, maar ons hoor je niet klagen.
De elektrische cabriolet zou je 449 kilometer ver moeten brengen en heeft een stevige snellaadcapaciteit waarmee je in 5 minuutjes 100 kilometer rijbereik zou moeten kunnen laden. Van 20 naar 80 procent laden zou zelfs maar 20 minuten in beslag nemen.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden