Jaguar geeft zijn elektrische I-Pace een software-update. Die levert de SUV in de praktijk meer rijbereik op.
Ervaring die Jaguar opdeed met de I-Pace eTrophy leerden de Britten hoe ze de energie van het 90 kWh sterke batterijpakket beter kunnen aanwenden. Het theoretische WLTP-rijbereik van 470 kilometer blijft behouden, maar in de praktijk moet er tot 8 procent meer rijbereik mogelijk zijn.
Jaguar maakte onder meer de Eco-rijmodus efficiënter, greep in het temperatuurmanagement in zodat de lamellen in het radiatorrooster sneller sluiten en de aerodynamica dus optimaler wordt, en laat de batterij op een lagere netspanning werken. Daarnaast werd ook de energierecuperatie via de remmen bijgesteld.
Gratis update
De update voor de I-Pace wordt aangeboden als een gratis software-update die de Jaguar-dealer uitvoert.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden