
Polestar heeft een “elektrische supercar” onthuld en daarvoor zijn ze te rade gegaan bij hun fans. Deze Synergy is namelijk het resultaat van een ontwerpwedstrijd, en Polestar gaat het ding ook effectief op de markt brengen… Al doen ze dat misschien niet op de manier die je denkt.
De ontwerpafdeling van Polestar heeft het druk tegenwoordig. Zo werkten ze een jaartje geleden de Polestar 3 af, lieten ze ons in april dit jaar de 4 zien en weten we dat ze intussen nog naarstig aan het tekenen zijn aan de Polestars 5 en 6. Ze hebben dus vast niet veel tijd over om iets als een elektrische supercar te ontwerpen, maar dat hoeft ook niet. Zet gewoon een wedstrijdje op poten onder je fans, en je hebt een nieuw pronkstuk in handen.
Levensgroot... voorlopig
Getuige deze Polestar Synergy, een auto waarvan de naam verwijst naar zijn ontwikkelingsproces. Polestar daagde zijn fans namelijk uit om ofwel een interieur ofwel een exterieur van een droommodel te bedenken, en selecteerde dan voor elk één winnend team uit meer dan 600 inzendingen. Zo is het koetswerk van de in Parijs gevestigde Devashish Deshmukh en Swapnil Desai, die er de kenmerken van een hamerhaai voor versmolten met de scherpe designtaal die we al van Polestar kennen. De cabine van de hand van de Chinese Yingxiang Li combineerde dan weer een centrale zitpositie met het nodige minimalisme voor optimale focus en controle.

Wat voor aandrijflijn er precies te controleren valt in deze “elektrische supercar” — zoals Polestar de Synergy zelf omschrijft — mogen we niet weten. Dat doet er stiekem ook niet toe want het exemplaar dat we hier zien, is eigenlijk niets meer dan een levensgroot schaalmodel. Polestar organiseerde de wedstrijd namelijk samen met Hot Wheels en het doel is dus niet om er een echte auto van te maken, maar wel om deze Synergy op de markt te brengen in de vorm van een speelgoedautootje… De kans zit er dus dik in dat je deze Polestar zonder al te veel moeite zal kunnen betalen, al werd er nog geen officieel prijskaartje op de miniatuurauto gekleefd.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 1 dag geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 3 dagen geleden