De Japanse constructeur, altijd een buitenbeentje in de autosector, heeft zijn visie op elektrificatie uit de doeken gedaan. Het merk wil daarbij zijn kernwaarden duidelijk niet verloochenen.
Hoewel Subaru wereldwijd een autogigant is, wordt het op de Europese markt als een kleine speler beschouwd. Daarom krijgt het iets meer krediet om de strenge Europese uitstootnormen te behalen. Met op dit moment alleen de milde hybride e-Boxer, enkele SUV’s en weinig zuinige boxermotoren zitten de Japanners ook niet bepaald op koers.
Maar tegen 2035 moet die achterstand omgebogen zijn in een voorsprong, zo laat Subaru nu weten. Over tien jaar moet minstens 40 procent van de wereldwijde verkoop bestaan uit volledig elektrische of hybride modellen. Nog eens vijf jaar later moeten alle modellen wereldwijd geëlektrificeerd, en dus minstens hybride zijn.
Subaru wil wel blijven vasthouden aan de middelgrote vierwielaangedreven auto’s die het vandaag bouwt. Voor de hybride en elektrische aandrijflijnen wordt er vooral gekeken naar partner Toyota.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden