Dat de Chinese automarkt enorm groeit is geen nieuws meer, dat ze volop wil inzetten op elektrische auto's is dat wel. Als het van BMW afhangt, is China in 2019 koploper is de verkoop van elektrische wagens.
China is vandaag de grootste automarkt ter wereld, sinds een paar jaar stootte het de Verenigde Staten van de troon. Dat merken ook constructeurs zoals BMW op, waar China als een tijdje de afzetmarkt nummer 1 is.
Maar de enorme SMOG-problemen in de Chinese grootsteden zijn een groot probleem. Dorstige wagens moeten er uit en er moeten schonere varianten in de plaats komen. Als oplossing ziet de Chinese overheid de elektrificatie van haar wagens. BMW's brand manager in China, Karsten Engel, ziet China als the place to be voor elektrische wagens.
Voorlopig is het voor de gemiddelde Chinees nog niet mogelijk een i3 of i8 te kopen. BMW kijkt naar enkele dealers om de i3 te verkopen, al zullen er dit jaar maximaal 1.000 stuks naar China geëxporteerd worden. De hoge vraag in het land van de rijzende zon kan BMW vandaag dus niet beantwoorden.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 18 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 22 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden