Twee jaar ontwikkelingstijd is er in deze D8 GTO gekropen. Het resultaat mag er dan ook zijn. Deze afgeleide van de Donkervoort D8 krijgt een gewicht/vermogen verhouding van 0,5 pk/kg. Zoek maar even uit welke supercar even goed doet. Donkervoort maakt dan ook gebruik van de 340 pk sterke 2.5 TFSI van Audi, die je kent uit de TT-RS en de RS3. De 0-100 doet deze Donkervoort in slechts 3 seconden.
De eerste 25 exemplaren van de D8 GTO krijgen een motorblok dat 30 kg lichter is dan dat van Audi zelf. Ook krijgen ze een knop die het vermogen verhoogt naar 400 pk. Die eerste 25 stuks worden in 2012 geleverd, de 'zwaardere' exemplaren volgen in 2013.
De D8 GTO is verder 15 centimeter breder en 35 centimeter langer dan de D8 GT. Hij krijgt een stalen buizenframe en een koetswerk uit koolstof composiet. Het geheel weegt 700 kilogram, één deur weegt slechts 980 gram. Voor een D8 GTO zal Donkervoort tussen de 100.000 en de 150.000 euro vragen, al lijkt die prijs best gerechtvaardigd.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 16 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 18 uur geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 20 uur geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 21 uur geleden