De Opel Ampera is de Europese variant van de Chevrolet Volt, sindskort niet meer dan een veredelde hybride. Geen elektrische auto zoals ze lange tijd meende, maar voor dat smoesje had GM blijkbaar zo zijn reden. Vandaag kreeg de Ampera ook een prijs, de volle 43.000 euro voor de standaard Ampera. Als we dat gaan vergelijken met de Amerikaanse Volt dan kom je al snel 13.000 euro duurder uit. Is hij dat verschil waard? Dat laten we aan hen over die beiden reden. Het grote verschil heeft wel veeleer te maken met het grote verschil in taksen.
Daar komt nog eens bij dat het aanvankelijk opgegeven verbruikscijfer uit de Amerikaanse testcyclus (1,02 liter / 100 km) helemaal niet gehaald wordt door persmensen. De wagen draait een goeie 3,18 liter /100 km. Wanneer de benzinemotor gaat meewerken draait de Volt zelfs de 6,7 liter / 100 km van een gewone benzinewagen. Voor de verwarring rond de hybride aandrijving zorgde GM zelf, omdat de Amerikanen hun techniek niet wilden prijsgeven aan de buitenwereld alvorens hun patenten in orde waren.
Recente reacties
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 2 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 3 uur geleden
Dit is waarom de Tesla Model 3 Performance krachtiger is in de VS
En is Tesla blindness al op punt? Werken de ruitenwissers al naar behoren? Werden de dacia...
Door kevin 14 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
...en wat ga je met dat enorme vermogen aanvangen in de file?
Door Wim Verhaegen 20 uur geleden