Wij zijn hem wellicht al lang vergeten, maar in sommige landen wordt hij nog steeds verkocht: de vierdeursversie van de VW Polo. In Rusland bijvoorbeeld, waar hij een modern en niet onaantrekkelijk jasje aangemeten krijgt.
In Latijns-Amerika gaat de vierdeurs-Polo als Virtus door het leven, maar die heeft niets te maken met de versie die ze in Rusland verkopen. De Russen maken immers nog steeds gebruik van het PQ25-platform van de vorige Polo, terwijl de Virtus al aan de MQB zit.
Het platform moet dus goedkoop blijven, maar op het design werden kosten nog moeite gespaard: de nieuwe Polo Sedan ziet er eigenlijk wel kloek uit, met een lengte van 4,48 meter en een koffer van 550 liter. Het radiatorrooster ligt in het verlengde van de grotere VW-modellen, terwijl de daklijn laag blijft en de kont hoog. Achteraan zien we achterlichten met Golf-design en het centrale letteropschrift voor de typebenaming. Alleen betekent het verouderde platform dat deze Russische Polo Sedan het zal moeten stellen zonder de meest recente motoren en rijhulp.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden