Van de 486.065 auto's die in 2013 werden ingeschreven, werden er 31.000 maximaal een maand na hun inschrijving alweer uitgeschreven. Dat blijkt uit cijfers die FEBIAC rondstuurde.
Vooral bij Renault, Fiat, Hyundai en Nissan is het aantal wagens die snel weer uitgeschreven worden opvallend. Constructeurs doen dit om het marktaandeel kunstmatig hoog te houden. Ook worden op die manier grote hoeveelheden van een model makkelijker verkocht, omdat een wagen die al ingeschreven is achteraf met meer korting kan verkocht worden dan een nieuwe wagen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden