Voor wie dagelijks de E19 tussen Brussel en Antwerpen af rijdt zijn ze al een vertrouwd zicht geworden, de afgeknotte verlichtingspalen. Ze zijn het gevolg van een omgevallen paal en de daaropvolgende controle op roestende verlichtingspalen, begin vorig jaar. Tegen eind 2012 wil Minister Crevits echter dat deze palen terug operationeel zijn. Ze wil ze echter niet gewoon vervangen, er moet voor een duurzame oplossing gekozen worden.
Zo moeten de nieuwe verlichtingspalen over lampen beschikken die snel aan en uit kunnen. De huidige verlichting heeft wat tijd nodig om op te starten en dat is minder wenselijk als men ze snel wil opstarten bij incidenten of plotseling slechte weersomstandigheden. Onder normale weersomstandigheden blijven ook de nieuwe verlichtingspalen 's nachts uit. Diverse leveranciers kunnen hun technologieën voorstellen in een bestek, afhankelijk daarvan worden evenveel of minder palen geplaatst.
Bron: Nieuwsblad
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden