
Lexus heeft zijn kleinste hoogpotige getrakteerd op een onderhuidse update. De hybride UX 250h profiteert vooral op vlak van infotainment, maar krijgt daarnaast ook wat extra personalisatiemogelijkheden in de configurator en een herzien onderstel voor de sportiefste versie.
Sommige constructeurs zitten eeuwig in ons geheugen gegrift om hun verwezenlijkingen op het gebied van infotainment. Bij de ene is dat positief — denk maar aan BMW, dat al in 2001 furore maakte met zijn iDrive-systeem — maar anderen herinneren we ons vooral om hun flaters. Zo sukkelt Lexus al bijna even lang met onhandige muisjes en trackpads als BMW triomfeert met zijn eenvoudige draaiknop. Sinds kort hebben de Takumi-vaklieden in Japan echter het licht gezien, en dat laten ze nu ook schijnen over de UX 250h.
’F Sport’, of enkel de looks?
Lexus gooit het oude infotainmentsysteem namelijk met muismat en al in de vuilnisbak, en monteert voortaan alleen moderne aanraakschermen in het dashboard van de UX 250h. Je krijgt de keuze uit twee exemplaren: eentje van 8 inch en een klepper met een diameter van maar liefst 12 inch. Ook het systeem zelf krijgt een beurt, waardoor het voortaan standaard voorzien wordt van Apple CarPlay en Android Auto, een nieuwe spraakassistent bevat en ook bijgewerkt kan worden via over-the-air-updates. Om het touchscreen bovendien wat makkelijker te laten bedienen, plaatst de fabriek de nieuwe schermen ook 14,3 centimeter dichter bij de bestuurder. Daardoor loopt het geheel meteen ook mooi over in de omkasting van het bestuurdersdisplay, naar het voorbeeld van de grotere Lexus NX.

Een echte facelift voor het model laat nog even op zich wachten, maar de Japanners lieten de kans toch niet schieten om ook een aantal andere wijzigingen op de UX 250h uit te voeren. Dat zou je vooral aan het rijgedrag van de ‘F Sport’-versie moeten merken, want daar werden de stijfheid van de stuurinrichting en de dempers aangepast voor een sportievere ervaring. Wil je echter vooral een dynamische look zonder de stevige demping, dan kan dat voortaan ook. Zo vind je binnenkort een ‘F Sport Design’-versie in de configurator die het op het uiterlijk vertoon van zo’n ‘F Sport’ houdt, naast een reeks nieuwe kleurtjes voor het koetswerk en de bekleding. Je vindt de wijzigingen in het aanbod vanaf deze zomer.
Recente reacties
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
tja,wie 10000 e meer kan(wil) uitgeven wat zoekt die bij dacia?10000e is voor veel mensen een...
Door andre123 2 uur geleden
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
Ik ben van die mannen die hun geld toch nog ergens anders in gepsendeerd hebben :) De keuze ging...
Door Waxweazel 1 dag geleden
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
VW Tiguan eHybrid (PHEV)... Besteld 02/2021 Eerste prognoses leverdatum 07/2021..09/2021 Daarna...
Door Ed V. 1 dag geleden
Officieel: Mercedes C 300 e is plug-in met indrukwekkende range (2021)
Ik bezit nu 103 dagen de mercedes C300e break. De eerste 20 dagen was ik best tevreden. Sindsdien...
Door Matti_C300e 1 dag geleden