Land Rover pakt zijn Discovery Sport subtiel aan voor het nieuwe jaar. De gezinsavonturier krijgt een lagere CO2-uitstoot en een sneller infotainmentsysteem, en een eigentijdse Urban Edition vervoegt het assortiment.
Geloof het of niet, maar de Land Rover Discovery Sport ploetert alweer mee sinds 2014. In autojaren is dat al een heel leven — hoewel de SUV wel een uitgebreide opfriskuur mocht ontvangen in 2019. Toch lijken de Britten nog niet van plan om hun Disco’ Sport op pensioen te sturen, getuige deze kleine update.
Elk grammetje telt
Land Rover neemt om te beginnen de motoren van het model onder handen, wat een daling in de CO2-uitstoot oplevert. Vooral de voetafdruk van de plug-inhybride verandert hierbij noemenswaardig, want die gaat van gemiddeld 44 g/km naar 34 g/km. Bij de dieselmotoren met mild-hybridtechnologie blijft het verschil beperkt tot hier en daar een grammetje: het zuinigste exemplaar, de D165, stoot voortaan 166 g/km CO2 uit en verbruikt volgens de WLTP-cyclus gemiddels 6,3 l/100 km.
Verder wordt ook het infotainmentsysteem aangepakt, waardoor we voortaan de nieuwe Pivi Pro-interface achter het aanraakscherm vinden. Dat systeem werd in de eerste plaats ontwikkeld voor de nieuwe elektrische voertuigarchitectuur van Land Rover en sijpelt nu door naar de andere modellen. Het biedt een snellere opstart dan voorheen en houdt zichzelf op de hoogte dankzij over-the-air updates.
Discovery Sport Urban Edition
Bovendien maakt een nieuw uitrustingsniveau zijn opwachting op de Discovery Sport: de Urban Edition. Die baseert zich op de sportievere R-Dynamic-versie maar krijgt stijlelementen in aluminium, een zwart dak en een aanbod aan moderne lakkleuren, zoals Carpathian Grey of Firenze Red. Daarnaast vind je in het interieur uiteraard niet-lederen zetels om je milieubewuste inborst tevreden te stellen.
De Land Rover Discovery Sport staat vanaf 40.045 euro in de catalogus en voor de Urban Edition ben je minstens 52.250 euro kwijt. Hij is verkrijgbaar met 2.0-liter diesel- of benzinemotoren — al dan niet met mild-hybridtechnologie — of als plug-inhybride met zo’n 60 kilometer elektrisch rijbereik. Op de basisdiesel na krijgen ze allemaal vierwielaandrijving.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 16 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden