Ford haalt vandaag het doek van de Evos. Dat zegt je misschien niet zoveel maar het is de wagen die binnen afzienbare tijd de Ford Mondeo's in ons straatbeeld mag gaan vervangen.
Met de Evos doet Ford iets wat ook Citroën met de C5 X al deed: ze gummen de lijn tussen de stationwagon en de SUV wat verder uit. De Evos is dan ook een crossover die het midden houdt tussen beide en toch een duidelijke hint geeft naar de Mustang Mach-E.
chinese bouw
De Ford Evos wordt voorgesteld op de autoshow van Shanghai en de wagen werd ook ontwikkeld door een team in China. Ook de productie zal daar gebeuren, in de fabrieken van de Changan Ford joint venture. De voorzijde van de Ford Evos heeft dan ook veel weg van de Ford Equator, ook al een model dat voor China gebouwd wordt. De verzonken deurgrepen zijn dan weer overgenomen van de Mustang Mach-E.
uitgesmeerd scherm
Voor het interieur gomt Ford nog wat verder uit, zodat ze er een wide-screen van maar liefst 1,1 meter kunnen neerplanten. Er zit een 12,3 insch scherm in voor het intussen volledig digitale instrumentenpaneel en daarnaast zit een 4K-touschscreen van zomaar even 27 inch groot. Het systeem draait met Fords SYNC+ 2.0 met Baidu AI technologie, volgens Ford kan je dat zien als een virtuele assistent. Met over-the-air updates wil Ford ervoor zorgen dat je niet telkens langs de dealer moet om aanpassingen te laten uitvoeren.
Verdere info en specificaties zijn voorlopig nog schaars, zodat we je niet kunnen voorzien van de technische info die je verwacht van een elektrisch model. Die data komen later, wanneer ook de Europese of Amerikaanse varianten worden voorgesteld. Tegen dan hopen we ook een achteraanzicht te pakken te hebben.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 7 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden