Alsof de D8 GTO-JD70 nog niet genoeg was als verjaardagscadeautje van Donkervoort aan oprichter Joop Donkervoort, hebben de Nederlanders nu een exclusieve track only-versie uitgewerkt: de Donkervoort D8 GTO-JD70 R.
Dit Nederlandse circuitspeeltje gebruikt ook als R-versie dezelfde 2.5 TFSI-vijfcilinder van Audi-origine. Hij is dus ook hier goed voor 415 pk en 520 Nm. Maar Donkervoort nam voor de rest zowat alles onder de loep. Zo is er een Bosch-ABS dat in twaalf standen instelbaar is, krachtigere en duurzamere remmen, en gesmede velgen met ultragladde slicks.
Verder monteert Donkervoort een instelbare stuurbekrachtiging en kunnen de gefortuneerde klanten kiezen uit twee instellingen voor de stuurinrichting. De veren en dempers zijn 20 procent stijver dan die van de ‘gewone’ JD70, terwijl ook de antirolstangen stugger werden en de rijhoogte 20 millimeter lager werd gelegd.
In plaats van een manuele versnellingsbak kozen de Nederlanders voor een sequentiële bak, die door specialist Quaife werd ontwikkeld. Hij telt een verzet extra vergeleken met de manuele versie en weegt weliswaar meer, maar is een stuk sterker. Bovendien is hij voorzien van een quickshift-functie, zodat je je voet niet hoeft te lichten bi het opschakelen, en van een tussengasfunctie bij het terugschakelen.
Daarnaast voorzien de Nederlanders de gefortuneerde klanten, die minstens 198.000 euro exclusief btw veil moeten hebben, van begeleiding naast de piste, van transport en banden over catering tot coaching. Alle mogelijke telemetriedata kan immers doorgegeven worden aan de pits. Een zespuntsharnas, rolkooi en brandblusser moeten de FIA-veiligheidsinspecteurs tevreden stemmen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 23 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden