Mercedes heeft het speelvogelgehalte van de elektrische EQC een flink stuk omhoog getrokken door deze EQC 4×4² Concept te lanceren.
De 4x4's met een wiskundige macht erachter zijn intussen welbekend bij Mercedes-liefhebbers. De G-Klasse kreeg al een 6x6² en nadien ook een 4x4². Telkens ging het om een extreme offroadvariant die vooral graag in de aandacht kwam.
Ook nu weer is het een offroadvariant, met 29,3 centimeter extra bodemspeling kan je wel al wat ruig terrein aan. Nieuwe multilink assen zorgen ervoor dat de wielen toch contact maken met de wagen zelf, wielen die een bandenmaat van 285/50 R 20 mee krijgen. Deze EQC 4×4² Concept staat dan ook 5,8 centimeter hoger dan een hedendaagse G-Klasse.
Extra brede plastic wielbogen zorgen buitenom voor dat de wagen niet gek op het netvlies komt, waarbij de wagen goed 20 centimeter breder wordt. Oprij- en afrijhoeken zijn met deze hoogtewijziging tot 13 graden groter dan origineel. Met deze grotere hoogte kan een EQC 4×4² Concept ook een plas van 40 centimeter diep doorwaden, 15 centimeter dieper dan wat je met een gewone EQC mag proberen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 4 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden