In de BMW-fabriek van Leipzig is afgelopen donderdag de laatste BMW i8 van de band gerold. Daarmee komt een einde aan een productie van zes jaar en 20.500 exemplaren van de plug-inhybride sportwagen, die nooit écht helemaal kon doorbreken.
Dat de laatste i8, een Roadster in het unieke Portimao-blauw, nu pas van de band rolt, is inderdaad later dan gepland. Normaal ging midden april de stekker uit de plug-inhybride, maar de coronacrisis stak daar een stokje voor. Afsluiten deed BMW de productie met 18 unieke exemplaren, die de klanten in kwestie naar eigen smaak konden personaliseren.
Helemaal doorbreken deed de BMW i8 nooit, maar een opvallende verschijning was hij wel. Niet alleen door zijn design en vleugeldeuren, maar ook door zijn architectuur. De i8 was de eerste BMW-sportwagen met middenmotor sinds de iconische M1. Een plug-inhybride bovendien, met een eenvoudige 1.5-driecilinder die ook zijn weg vond naar de klassiekere BMW-modellen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden