Ook Mazda ontsnapt niet aan de tussentijdse facelift. De CX-5 is al sinds 2017 op de markt, en heeft dus halfweg zijn carrière een opfrisbeurt verdiend. Dat levert de grote SUV niet alleen visuele wijzigingen op, maar ook enkele technische.
Het is overigens niet de eerste upgrade die deze tweede generatie CX-5 verdiend heeft. Mazda past af en toe modeljaarupdates toe, en in 2019 werden de interieurkwaliteit en het weggedrag van de SUV al eens verbeterd. Dit jaar is de upgrade iets ingrijpender.
Behalve visueel dan. Daar implementeert Mazda zijn nieuwe huisstijl voor logo’s en opschriften en introduceert het met Polymetal Grey een nieuwe koetswerkkleur. Binnenin groeit het centrale infotainmentscherm naar 8 duim, werd de led-verlichting opgewaardeerd en - last but certainly not least - heeft de CX-5 een nieuwe sleutel.
Cilinderuitschakeling
Onderhuids kreeg de 2.0 Skyactiv-G-benzinemotor van 165 pk cilinderuitschakeling op de versies met manuele versnellingsbak. Bij lage belasting schakelt de Japanner dus twee van zijn vier cilinders uit. De CO2-uitstoot daalt daardoor tot 133 g/km (NEDC-cyclus) voor een voorwielaangedreven CX-5 met manuele bak.
Verder besteedden de Japanse ingenieurs nog specifieke aandacht aan de rolgeluiden. Een Off-Road Traction Assist, een bijgewerkte aanrijdingswaarschuwing en sneller reagerende automatische koplampen moeten de veiligheid tot slot verhogen.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden