Als je weet dat Mercedes vorig jaar de GLE Coupé vernieuwde, en dat de Mercedes-AMG GLE 63 ook een update kreeg, dan had je geld kunnen inzetten op de dag waarop de Coupé-versie een nieuwe AMG-trim kreeg. Die dag is vandaag.
De Mercedes-AMG GLE Coupé 63 en 63 S zijn dus de mooie doorsnede van beide wagens. Veel verrassing zit er dus niet in vandaag. Vernieuwing dan weer wel, want tegenover het vorige model is er veel veranderd.
De AMG-versies van de GLE Coupé krijgen de 4.0 V8 ter beschikking, goed voor 571 pk en 750 Nm in basisversie, al krijgt hij bijstand van een 48V-systeem en de EQ Boost-starter-generator, waardoor hij tijdelijk over 22 pk extra kan losweken. In 4 seconden rijd je van 0 naar 100 km/u, een topsnelheid is begrensd op 250 km/u. bereik je die, dan heb je alle 9 de versnellingen van de AMG Speedshift-automaat naadloos doorlopen. Wil je meer, dan tik je het Drivers Package aan op de optielijst en haal je 280 km/u. De S-variant doet nog Straffer en gooit daar nog wat extra vermogen bovenop; met 612 pk en 850 Nm. Die cijfers jagen hem in 3,8 seconden naar de 100 km/u, met standaard een topsnelheid van 280 km/u.
forse motorkap
Een aangepaste grille met verticale spijlen laat je zien dat je met een AMG-versie te maken hebt. Mocht je dat al niet gemerkt hebben aan het stevige bumperwerk of de zwarte 20 inch of 22 inch velgen natuurlijk. ook de motorkap oogt bruter, achteraan heeft de AMG GLE Coupé vierhoekige uitlaten. Omdat geluid uit vierhoekige uitlaten nu eenmaal mooier klinkt, ofzo...
Binnenin krijg je sportstoelen en sportpedalen, en kan je in het digitale instrumentenpaneel kiezen voor een Supersport thema, daarin zitten een stopwatch en een G-krachtenmeter. Die G-krachten worden opgevangen door de AMG Ride Control met een adaptieve luchtvering en stabilisatorstangen. Ook stuurt de AMG-versie volgens Mercedes een stuk directer dan zijn reguliere broers. Het 4Matic systeem kan tenslotte alle vermogen naar de achterwielen sturen. Voor wanneer je eens een burnoutje wil doen op de parking, we bedenken maar wat.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 5 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 13 uur geleden