Toyota liet zijn C-HR onder het mes gaan. Dat levert uiteraard visuele wijzigingen op, maar vooral een herschikking van het motorgamma: de benzinemotor verdwijnt, waardoor de gefacelifte Toyota C-HR alleen nog als hybride door het leven gaat.
Toyota’s SUV verdeelt dan wel de meningen met zijn design, maar hij is wel een schot in de roos. Geen drastische stijlwijzigingen dus, maar enkele klassiekers uit het handboek autofacelifts. De onderlip in de voorbumper is voortaan uitgevoerd in koetswerkkleur, terwijl de lichtblokken vooraan en achteraan een nieuw ontwerp krijgen en steeds voorzien zijn van led-technologie.
Byebye benzine
Onder de motorkap wijzigen de zaken grondiger. Met de imminente CO2-deadline van 2021 ruimt de 1.2 Turbo-benzinemotor van 116 pk in de gefacelifte C-HR plaats voor een nieuwe hybridemotor. Nu ja, nieuw: de 2.0 van 184 pk kennen we al uit de Corolla. Hij vervoegt de rangen van de hybride 1.8 van 122 pk. Toyota geeft een CO2-uitstoot op van 109 g/km voor de 1.8 en van 118 g/km voor de 2.0.
Tot slot werkte Toyota nog aan de geluidsisolatie van het interieur, aan de stuurbekrachtiging, en aan de ophanging van de 2.0. Ook het multimediasysteem krijgt een upgrade, met Apple CarPlay en Android Auto.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden