… maar er zit een addertje onder het gras.
Met een prijskaartje van 24.400 euro geeft Renault zijn vernieuwde ZOE een competitieve prijs. De beginfactuur van de basisversie Life ligt immers flink onder die van nieuwe concurrenten als de Opel Corsa-e (29.195 euro) en Peugeot e-208 (29.991 euro). Maar... Renault past opnieuw zijn oude trucje toe: kies je voor de lage catalogusprijs, dan hang je vast aan een maandelijkse huurprijs voor de batterij.
Twee formules
Renault verhuurt je de batterij van je ZOE volgens twee formules. Z.E. Flex, met een beperking van 7.500 kilometer per jaar inclusief pechverhelping, kost je 74 euro per maand (888 euro per jaar). Wil je onbeperkt met je ZOE rijden, dan is er de formule Z.E. Relax. Die betaal je 99 euro per maand (1.188 euro per jaar). Wil je daar pechverhelping bij, dan betaal je in totaal 124 euro per maand (1.488 euro per jaar).
Wil je af van die maandelijkse huurprijs, dan kun je ook nog steeds meteen de volle pot betalen voor de Renault ZOE. Maar dan gaat de prijs onder de streep met 8.200 euro de hoogte in, en doet de ZOE haasje-over met de Corsa-e en e-208. Je betaalt dan namelijk minstens 32.600 euro voor de Renault. Aan de klant dus om zijn gebruiksprofiel af te stemmen op het juiste aanbod.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 20 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden