Opel speelt het slim, op marketingvlak. Want na de Corsa-e en de motoren voor de gewone Corsa, zijn ze nu weer terug op je netvlies met de prijs voor de Corsa-e, in België dan wel.
Waren ze met de Grandland X Hybrid4 de zustermerken in de PSA-groep te snel af, dan moeten ze voor de Corsa-e tot vandaag wachten met het vrijgeven van de prijs. En dat terwijl de prijs van de Peugeot e-208 al een tijdje bekend is.
Voor een Corsa-e betaal je 30.495 euro. Of toch, als je hem volledig basis neemt. Want Opel lanceert tegelijk ook een beter uitgeruste First Edition, met een prijskaartje va 32.995 euro. Het eerste Belgische exemplaar is intussen al besproken, bij een bedrijf uit het Waalse Herve rijdt er binnenkort eentje rond.
Een elektrische Corsa heeft een batterij van 50 kWh en raakt daarmee 330 kilometer ver volgens de WLTP-cyclus. Je kan kiezen tussen een normale rijmodus, Eco of Sport, al durven we niet beweren dat je in die laatste de eerder vernoemde radius zal halen. De Corsa-e heeft een vermogen van 100 kW (136 pk) en 260 Nm, net als zijn Franse neefje. Al blijkt die laatste in theorie 10 kilometer verder te komen...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden