Het is ondertussen al weer een dik jaar geleden dat TVR aankondigde terug op de markt te verschijnen. Maar waar blijft die Griffith nu eigenlijk? Wel, de Europese Unie is wat roet in het eten aan het gooien van de sportwagenbouwer. Op de meest typische EU-manier ooit: bureaucratie.
Of Europa een probleem heeft met de V8 sportwagen die TVR terug op de kaart moet zetten? Tot op dit moment nog niet. Europa struikelt namelijk over de verbouwingen die TVR aan het uitvoeren is aan haar verouderde fabriek in Zuid-Wales. TVR gaf namelijk begin dit jaar Wales 3% van de aandelen in ruil voor geld én een lening van nog eens 2.2 miljoen euro. Een soort van staatssteun zeg maar.
Alleen was TVR vergeten dat als je geld van de overheid aanvaardt, je binnen de kluwen van EU-regels valt. Die regels stipuleren dat je niet zo maar iemand je fabriek in het nieuw mag laten steken maar dat je officiële aanvragen de wereld uit moet sturen om zo het beste contract uit te kunnen kiezen. TVR, die hadden het plan om - ietwat overdreven - Nigel van om de hoek de fabriek te laten renoveren. Waardoor de Griffith vertraging heeft... omdat de fabriek nog niet productieklaar is. Zou je anders verwachten van TVR?
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 9 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 9 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 9 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 16 uur geleden