We vroegen ons bij de facelift van de A6 al af waar de hybridevariant naar toe is. Blijkbaar was die zo onsuccesvol dat Audi er geen vervolg aan breit. Wat verwacht je, met maar 4.000 verkochte exemplaren wereldwijd.
We konden hem enkele jaartjes terug rijden in Kopenhagen en waren toen niet echt overtuigd van de hybrideformule in de A6. We waren blijkbaar niet alleen, want op zo'n drie jaar tijd wist Audi wereldwijd maar 4.000 exemplaren te verkopen. Zo'n 80 procent daarvan vond zijn weg naar Azië. Geen slecht cijfer zou je denken maar naar Audiaanse normen zijn dat kruimeltjes. Ter vergelijking; in 2012 verkocht het merk met de vier ringen wereldwijd 1,4 miljoen wagens, in 2013 1,5 miljoen wagens en dit jaar hoopt het er 1,7 miljoen te verkopen. Vierduizend wagens op zo'n 3 miljoen verkochte wagens... daar hoef je nog niet eens een procentuele berekening voor te maken om te zien hoe marginaal die hybride-exemplaren meespelen in de totale verkoop.
Exit A6 Hybrid dus. Al is de kous daarmee nog niet helemaal af. Het merk spitst zich - net zoals Porsche - toe op een nieuwe generatie plug-inhybrides. Dus een A6 PHEV kunnen we dan weer wel binnenkort verwachten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden