Voor de happy few is deze Plug-In Hybrid-variant van de S 500 L weggelegd. Nu kan je hem ook in de catalogus terugvinden, aan een prijs van 117.733 euro. Dat is veel geld, maar weet wel dat je met de zuinigste S-Klasse ooit rondbolt.
Met een theoretisch verbruik van 2,8 l/100 km en een bijhorende uitstoot van 65 g/km CO2 doet hij minder goed dan andere Plug-In Hybrids op de markt. Daartegenover kan je stellen dat hij kan beschikken over de meest vooruitstrevende snufjes die ook de andere S-Klasses sieren. De motor is geen achtcilinder zoals bij de gewone S 500 L, maar wel een 333 pk sterke zescilinder, bijgestaan door een elektromotor van 85 kW.
De Plug-In Hybrid is overigens enkel beschikbaar voor de lange versie van de S-Klasse. Wie zoveel centjes niet op tafel wil leggen, kan nog altijd gaan kijken naar de S 400 L Hybrid (102.971 euro) of kiezen voor de dieselhybride S 300 L BlueTEC Hybrid (89.298 euro). De gewone S 500 L, zonder hybridetechnieken dus, kost overigens exact evenveel als de S 500 L Plug-In Hybrid.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 17 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 18 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 22 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 22 uur geleden