Wie gehoopt had van koopjes te kunnen doen bij de lancering van de elektrische up! is eraan voor de moeite. Met een vanaf-prijs van 26.900 euro kost hij wel wat meer dan de gemiddelde berline.
Maar natuurlijk moeten we dat even in perspectief plaatsen, want een gelijkaardig elektrisch voertuig als de C-Zéro/i-MiEV/iOn kost ongeveer evenveel. Toch kan je ook bij de Nissan LEAF (23.990 euro) voor een paar duizend euro minder terecht, terwijl je er meer ruimte voor in de plaats krijgt. Wil je op de e-up! gebruik maken van het Combined Charging System, dan betaal je nog 568 euro extra.
In theorie kan de e-up! een radius halen van 160 km en haalt hij 130 km/u, al kan je beiden best niet combineren. Opladen kan dus via het gewone 230V stroomnet, langs een Wall Box met 3.6 kW, of via de optionele CCS-aansluiting met 40 kW. Met die laatste laad je de accu's wel tot 80 procent op in slechts 30 minuten.
Recente reacties
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Waarom zou deze niet in hun vizier zitten? Het is toch nog steeds een nutteloos hoge/zware SUV?
Door FLP 9 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
1000 km in 1 keer rijden zonder te stoppen, moet je dan gebruik maken van een pamper? of plas je...
Door Adriaan 9 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Verdwijnt de Mégane op fossiele brandstof dan ook uit het gamma? Geen lage wagens meer? (buiten de...
Door Mathieu 12 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je binnen 10min 80% kunt laden, is zo'n groot bereik helemaal niet meer nodig. Dan kom je al...
Door this 15 uur geleden