Naar alle verwachting maakt de Ferrari 488 Challenge Stradale/Scuderia/Speciale/GTO (schrappen wat niet past) zijn opwachting op het aanstaande Salon van Genève. Intussen lekten ook de eerste details.
Aangezien klanten en dealers al op de hoogte moeten zijn van een nieuw hobbelpaard vooraleer de rest van het gepeupel - journalisten incluis - aan bod komen, kan het al eens gebeuren dat er vroegtijdig informatie lekt. Dat lijkt nu ook te zijn gebeurt op een dealermeeting waar slides van de nieuwe hardcore, circuitversie van de 488 GTB op iemand zijn telefoon zijn terechtgekomen. Een definitieve naam voor het model is weliswaar nog niet geweten.
Naar verluidt zou Ferrari teruggrijpen naar de toevoeging GTO. Maar de laatste keer dat dat gebeurde, met de 599 GTO, werd dat niet overal even zeer gesmaakt. Bovendien zou de circuitversie van de 458 Italia, de 458 Speciale, eerst 458 Monte Carlo heten. Afwachten dus.
Sneller dan de LaF
Dankzij de slides weten we dat Ferrari de standaard 488 GTB een stuk lichter zal maken dankzij het uitvoerig gebruik van carbon en dat de biturbo 4.0 V8 er minstens 710 pk zal uitpersen. Al zou het ons niet verbazen mocht het uiteindelijke getal 730 pk zijn, kwestie van de McLaren 720S de loef af te steken. Je wil tenslotte de grootste hebben.
Voorts belooft Ferrari een uniek circuitgeluid, een verbeterde aerodynamica, een sneller schakelende versnellingsbak en velgen die tot 40% lichter zijn dan de standaardvelgen, omhuld in de nieuwste Michelin's Sport Cup 2. Hier en daar wordt zelfs al gefluisterd dat het model een rondje Fiorano sneller zou kunnen afhaspelen dan de LaFerrari...
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 25 min geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden