Volgens Britse media zal de volgende generatie BMW 7 Reeks zoveel kilootjes verliezen dat hij genoeg zal hebben aan een viercilinder diesel. Daarnaast staat er ook een M-versie op de planning.
Dankzij het gloednieuwe 35up-platform dat gebruik maak van overvloedig aluminium, magnesium en CFRP (carbon fiber-reinforced plastic) weet de volgende generatie 7 Reeks tot 200 kilogram te verliezen. De 740i zou dan op zo'n 1.650 kilogram komen.
Viercilinder
Door het crashdieet kan BMW daarenboven ook een 2-liter viercilinder diesel onder de kap plaatsen (725d?). Daarnaast blijft er de beschikking tussen een hoop zescilinders met Twin- en TripleTurbo, een 4-liter V8 en 6-liter V12.
Aan de top is er ook sprake van een M750i/ M7. Die krijgt de M6's 4.4 V8 met meer dan 600 pk. Voor de groene rakkers komt er ook een plug-in hybride. Volgend jaar kunnen we de 7 Reeks verwachten.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden