Nissan zet in op virtueel autosalon

Nissan virtual showroom 2022

Nu we allemaal van thuis uit naar het autosalon moeten kijken pakt Nissan uit met een virtueel autosalon dat je gewoon op je scherm kan toveren.

Het is niet het eerste jaar waarin Nissan inzet op de virtuele beleving van het autosalon. In 2020 al had het merk een kleine virtuele bezoeksectie op de website, in aanvulling van de auto's die toen nog op de beursvloer mochten staan blinken voor het grote publiek. De corona-crisis zorgde er echter voor dat Nissan de investeringen in de online showroom uitbreidde, zodat de klanten beter worden geholpen bij de virtuele Nissan-dealer.

focus op de auto

Geen chatbox die hinderlijk openspringt bij Nissan echter, het merk legt de focus op de wagens in de showroom. Momenteel gaat het om vier modellen; de Micra, de Juke, de Qashqai en de LEAF, niet voor niets de bestverkopende modellen van het merk. Switchen tussen de vier modellen kan altijd, via een druk op het autoprofiel rechts in beeld.

Nissan virtual showroom 2022

Ook na de salonperiode zal de virtual showroom blijven bestaan en uitgebreid worden met nieuwe modellen. Zo zal ook de Ariya zijn weg er naartoe vinden en eens gelanceerd komt ook de nieuwe X-Trail in de virtual showroom terecht. Daarmee neemt de virtual showroom steeds meer de plaats in van de huidige statische webpagina's met Nissan-modellen.

kijken en ervaren

In een 3D gegenereerde omgeving, die als twee druppels water op de echte Nissan-showrooms lijkt, kan de bezoeker in alle rust rondkijken en rond de geselecteerde auto stappen. Instappen kan ook, waarbij ook het interieur 360° kan bekeken worden. Dat gebeurt met highres foto's die Nissan zelf besloot laten te maken in een studio. Want in tegenstelling tot 3D renders van voertuigen hebben de afbeeldingen een feeling van de échte auto's. Tegelijk komt het de performantie van de website ten goede wanneer de gebruiker niet telkens hoeft te wachten op het inladen van een 3D-model.

Nissan virtual showroom 2022

Interactief zijn de afbeeldingen dan weer wel. Zo is er de openende achterklep die de binnenmaten prijsgeeft en kan bij wijze van gimmick het opendak ook van binnenuit geopend worden. In welke auto dat kan, laten we je zelf opspeuren op de website.

op eigen tempo kiezen

Natuurlijk is de bedoeling van het virtuele autosalon om potentiële kopers te verleiden. Nochtans heeft Nissan de showroom zodanig ingericht dat er geen snelle verkoper op je afstormt. Wel kan je als bezoeker een offerte laten maken van het model in de showroom, of doorklikken naar de configurator om de wagen naar jouw smaak aan te kleden en vervolgens alsnog een offerte aan te vragen. Die offerte wordt dan doorgestuurd naar de dealer van jouw keuze, al houdt Nissan zelf ook een oogje in het zeil om te zien of de aangevraagde offerte tijdig wordt opgevolgd.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws