Porsche zag een commercieel gaat tussen de Cayenne S en de Cayenne Turbo en plaatst daar nu naar goede gewoonte een GTS tussen. Op de autoshow in Beijing zullen ze deze gifgroene Cayenne GTS gaan voorstellen. Onder de kap schuilt een 420 pk sterke V8, hetzelfde blok als in de Cayenne S maar met extra peper. Het blok wordt gekoppeld aan een achttraps Tip-tronic S met geïntegreerde start/stop technologie. De GTS doet zijn sprint naar 100 km/u in 5,7 seconden, de sprint naar 160 km/u neemt 13,3 seconden in beslag. De topsnelheid ligt op 261 km/u. Het officieel opgegeven verbruik bedraagt 10,7 liter per 100 kilometer, al lijkt ons dat erg optimistisch.
In het persbericht pakt Porsche uit met de slogan "Sitting like in an SUV, driving like in a sports car: the Cayenne GTS". De hoge zit van de Cayenne werd echter iets lager, 24 mm om precies te zijn. De GTS krijgt ook het Porsche Active Suspension Management mee en zou daardoor de rij-eigenschappen van een sportwagen moeten hebben.
Optisch valt die op met zijn verbrede wielkasten, nieuwe sideskirts en de dikke spoiler bovenop het dak. Binnenin pakt de GTS uit met een Alcantara interieur dat standaard in het pakket zit. De bestuurder en passagier zitten standaard in sportstoelen die in acht verschillende manieren zijn te verstellen.
Hoeveel de Porsche GTS in België kost in nog niet geweten, maar in Duitsland zal hij voor 90.774 euro (incl. belastingen) over de toonbank gaan. Vanaf juli 2012 zal hij op de markt komen.
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 1 dag geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 3 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden