Net voor de zomer stelde Mercedes haar nieuwe ML voor, in de zomer mochten de eerste journalisten hun rondje rijden en vandaag stelt AMG haar variant voor. Allemaal mooi gespreid dus. De Mercedes ML63 AMG krijgt, in tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden, een 5.5 liter V8 met twee turbo's onder de kap. Daarmee vervangt hij de 6.2 liter die ook in andere AMG's plaats moet ruimen. Het blok krijgt in deze SUV 525 pk op 5.250 rpm en niet minder dan 700 Nm koppel tussen 1.750 – 5.000 rpm. Daarmee trekt hij de sprint naar 100 km/u in 4,7 seconden, de topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Het blok wordt gekoppeld aan een zeventraps-AMG Speedshift Plus versnellingsbak. Het nieuwe blok in combinatie met zijn nieuwe versnellingsbak en het gewichtsverlies van 44,9 kilogram moeten er voor zorgen dat deze AMG 33% zuiniger is dan zijn voorganger, een aspect waar Mercedes heel graag met stoeft. Volgens AMG verbuikt de ML nu gemiddeld zo'n 14,7 liter per 100 kilometer. Het gaat zelfs zo ver dat de ML in zijn AMG trim over start/stop technologie beschikt. Gelukkig is die enkel actief in zijn (overbodige) ECO modus. Wij vermoeden dat de Manuele en Sport stand meer slijt zullen ondervinden.
Voor zij die met het vermogen geen genoegen nemen bieden de Duisters hun Performance Package aan. Die verhoogt het vermogen tot 557 pk en doet het koppel toenemen tot 760 Nm. In de sprinttijd is er amper een verschil, slechts 0,1 seconden. De topsnelheid stijgt wel tot 270 km/u. Het performance package onderscheidt zich ook uiterlijk, opvallendst zijn de rode remklauwen.
En aangezien de SUV modellen van AMG vooral in Amerika verkocht worden, houden ze de voorstelling van de ML63 AMG voor de autoshow in LA.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 16 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden