De huidige Lexus Intelligent Sport is met zijn zeven jaar op de teller een kranig oudje aan het worden. Vrees echter niet, want opvolging staat in de coulissen te wachten. Volgende week is het tijd voor de vierde generatie IS! Om dat duidelijk te maken heeft Lexus de plaagcampagne op gang getrokken. Wat we kunnen verwachten?
In 2013 sloeg Lexus vriend en vijand met verstomming door de derde generatie IS vanonder het doek te halen. Het automerk dat jarenlang grijze sedans bouwde kwam plots met een stormtrooper op wielen. Ondertussen gaat die derde generatie alweer zeven jaar mee en is de concurrentie niet stil blijven staan. Getuige de nieuwe BMW 3 Reeks, de Mercedes C-Klasse en de Audi A4. Het is dus tijd om de IS terug het spotlicht in te laten rijden. Op 9 juni is het alvast zover. En omdat Lexus toch een beetje wil plagen laat het een eerste donkere plaat los.
Loop maar door
Daarop zien we alvast dé modetrend van de komende jaren; doorlopende achterlichten. Volgens Lexus is haar nieuwe generatie IS alvast "gekleed om indruk te maken". Ach, de marketing moet ook werk hebben natuurlijk. Wij kijken harder uit naar de fundamenten die deze IS zal gebruiken. Momenteel gebruikt de IS nog het New N-platform van Toyota dat alweer uit 2003 stamt. Het lijkt aannemelijk dat deze IS - net zoals de ES - gebruik zal maken van het nieuwere TNGA-L-platform van Toyota. Al bestaan er twijfels over dat de IS naar dat voorwielaangedreven platform zal gaan.
Dezelfde sluier van mysterie hangt er rond de motoren. Momenteel gebruikt de IS 300h een 2.5-liter viercilinder benzine met elektrohulp. Een hybride, zeg maar. Of Lexus die in zal ruilen voor de 2-liter hybridemotor die ook wordt gebruikt in de Corolla Hybrid? Uw gok is zo goed als de onze. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen? Dat we op 9 juni alle informatie krijgen!
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden