In een SUV zit je het veiligst, zegt men wel eens. Daar denkt deze bestuurder van een Land Rover Discovery Sport nu waarschijnlijk wel anders over. Na een lichte tik tegen een stilstaande Toyota GR Yaris belandde de hoogpotige namelijk op dramatische wijze met zijn wieltjes in de lucht.
Het is iets na de middag en na een lichte lunch stap je in je trouwe Land Rover voor een ritje naar je volgende klant. Iets verderop is het even aanschuiven op een rotonde, en in de staart van de file rijdt een rode GR Yaris. “Leuk ding,” denk je terwijl je een andere rijstrook kiest om de kleine Toyota langzaam aanschuivend in te halen. Je gedachten dwalen even af naar de Yaris GRMN die dit model voorafging, een compacte, voorwielaangedreven raket met een supercharger op zijn 1.8-literblokje, tot je plots een reeks airbags in je gezicht voelt knallen en de zwaartekracht aan je haren voelt trekken.
Polierwerk
Onze fantasie neemt even over, maar zoiets moet de Britse bestuurder van een Land Rover Discovery Sport vorige week zijn overkomen. Op dashcambeelden is namelijk te zien hoe de SUV op nogal onrealistische wijze overkop gaat na een aanrijding waar je eigenlijk niets meer dan wat blikschade van had verwacht. De arme Land Rover lijkt rijp voor de schroothoop terwijl de Toyota schijnbaar achterblijft met wat polierwerk op zijn achterbumper, een kapotte GR-spatlap en misschien een nieuwe schokbreker — want de ophanging lijkt wel wat lager te hangen na het haasje-over van de SUV.
De klap zal vermoedelijk wat groter geweest zijn dan de beelden doen vermoeden, maar het filmpje lokt toch wat vragen uit bij zijn kijkers. Zo was de aanrijding volgens sommigen heel wat minder dramatisch uitgedraaid indien de Land Rover een lagere auto was geweest. Anderen prijzen dan weer het vierwielaandrijvingssysteem van de SUV aangezien het blijkbaar in staat is om genoeg kracht in één wiel te verzamelen om de hele auto in de lucht te katapulteren. Het is dus maar hoe je het bekijkt.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 20 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden