In Duitsland heeft Mercedes besloten 100 euro te doneren aan klanten als ze hun door sjoemelsoftware getroffen diesel laten updaten bij de dealer. Dat geld mogen ze echter enkel spenderen aan goederen of service van Mercedes zelf.
Ook bij Mercedes hangt er serieus wat roet aan de knikker. Het merk met de ster gaat namelijk niet vrijuit in het dieselschandaal dat groeide als een kanker vanuit Duitsland. Daarvoor kreeg het Duitse merk in september nog een boete van de Duitse overheid die maar liefst 870 miljoen euro bedroeg. Nu is het echter tijd om de sjoemelsoftware uit de miljoenen auto's te halen die getroffen werden.
Company Scrip
Daarvoor hoopt Mercedes op de gewillige medewerking van haar klanten. Al bewees de terugroepactie bij Volkswagen eerder al dat dit niet altijd even simpel is. Temeer omdat in de VS Volkswagen verplicht werd om auto's terug te kopen aan aanschafprijs, terwijl in Europa klanten enkel werden "gevraagd" om naar de garage te keren. Zonder schadevergoeding.
Owners of Euro 5 and 6b @MercedesBenz diesels are being offered a voucher to the value of €100 if they bring their cars to a dealer to allow a software update to be performed in Germany. The voucher can only be redeemed for goods and services at @MercedesBenz dealerships. pic.twitter.com/4GbRtdBI2X
— Greg Kable (@GregKable) October 22, 2019
Ook Mercedes is niet wettelijk verplicht een schadevergoeding uit te keren. Al wil het de woede van haar klanten temperen met een toegeving. Klanten die in Duitsland terug naar de garage keren voor een software-update aan hun getroffen diesel krijgen een schadevergoeding van 100 euro.
Petieterig detail echter, die 100 euro zal niet rechtstreeks op de rekening van de klant worden gestort. Wel krijgt de klant een voucher van 100 euro om op te souperen aan goederen of service van Mercedes zelf. Beter dan niets natuurlijk. Of deze actie ook naar België komt is niet geheel duidelijk.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden