Jaguar Land Rover (JLR) is bezig met het ontwikkelen van een head-updisplay die info en waarschuwingen in real time kan projecteren op de weg vóór de bestuurder. Studies wijzen namelijk aan dat "pop-out"-instructies reactietijden kunnen verkorten.
Mercedes projecteert via het infotainmentsysteem al "augmented" navigatie-informatie op de weg voorop, Jaguar Land Rover wil het systeem gaan incorporeren in een gigantische head-updisplay over de gehele voorruit.
De baan op
JLR heeft namelijk via een Duitse studie ontdekt dat het projecteren van veiligheidswaarschuwingen en info via "pop-out"-instructies de veiligheid verhogen. Waardoor enkele pientere ingenieurs aan de slag mochten gaan.
Het idee is dus in mensentaal dat een auto van Jaguar of Land Rover de voorruit gebruikt als display om informatie via augmented reality er uit te laten zien alsof ze rechtstreeks op de weg geprojecteerd worden. veiligheidswaarschuwingen zoals het verlaten van de rijstrook, gedetecteerde gevaren en aanwijzingen van het navigatiesysteem in 3D moeten de effecten vermindert van slechte zichtbaarheid in ongunstige weers- of lichtomstandigheden
Twee kanten
Al stopt het 3D-feestje daar niet bij JLR. De Britse groep wil namelijk ook de technologie gebruiken om 3D-films af te spelen op een scherm in de voertuig. Vermaak voor de passagiers zeg maar. Technologie om hoofd- en oogbewegingen na te gaan zou de positie van de gebruiker volgen zodat hij of zij 3D-beelden kan zien zonder dat daarvoor afzonderlijke schermen of een speciale 3D-bril nodig zijn.
Anders gezegd; aan de éne kant wil Jaguar Land Rover de technologie gebruiken om de veiligheid te verhogen, aan de andere kant wil het diezelfde technologie gebruiken voor - laat ons eerlijk zijn - meer afleiding in de auto.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden