Opel bouwt aan de autonome wagen van de toekomst maar gebruikt daar wel een Insignia van vorige generatie voor. Tien voor de inzet, vijf voor de uitvoering Opel.
Het had een ideale manier geweest om de nieuwe Insignia nog eens duchtig in de spotlight te zetten. Want het lijkt maar logisch dat het vlaggenschip van Opel als één van de eerst verregaande autonome tech aan boord zal krijgen. Toch koos Opel dat onderdeel is van een Ko-HAF, een collectief in Duitsland dat zich buigt over de autonome wagen, er voor om een 'oude' Insignia ter beschikking te stellen. Die testauto zullen we in september te zien krijgen terwijl 'ie op eigen houtje taken afwerkt.
Hoewel een oude carrosserie telt natuurlijk de techniek onder het staal. Die tech zal vooral bezig houden met het uitwerken van nauwkeurige digitale kaarten en een systeem voor de overgang van autonoom naar rijden door de bestuurder. Toch, kon je nou echt geen nieuwe Isignia gebruiken, Opel?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 20 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden