In de eeuwige zoektocht naar meer winst overweegt Volkswagen om te bezuinigen op de onderdelen die gebruikt worden op de Golf en de Polo. Niet om een lager prijskaartje aan de klant aan te kunnen bieden, wel om het grotere verschil naar hun eigen rekening over te schrijven.
Tijdens een online presentatie wist het hoofd van financiën bij Volkswagen te vertellen dat er nog serieus wat 'besparings-potentieel' zit bij modellen zoals de Golf en de Polo. Zo sprak hij specifiek van het halveren van het aantal batterij en interieurlamp stukken in de huidige Golf en het aantal motoren en versnellingsbakken in de volgende generatie Polo met 30% te beperken.
Hoe goedkoper Volkswagen een wagen kan produceren, hoe meer het winst maakt op haar modellen. Want denk maar niet dat ze die goedkopere prijs gaan doorrekenen aan hun klanten. De reden daarvoor is een afgesproken doel met aandeelhouders tegen 2018. Daarin staat dat VW tegen 2017 vijf miljard meer winst moet maken dan nu en in 2018 dat getal nog eens stevig moet stijgen.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden