Sinds begin maart hebben de PSA-groep (met Citroën en Peugeot als automerken) en General Motors (met Chevrolet en Opel als automerken op onze markt) een overeenkomst, waarbij GM zeven procent aandelen heeft in de Franse groep. Op dat moment leek het een goed idee, want zo konden de ontwikkelingskosten voor de Europese modellen gedeeld worden en leek men de verliezen te kunnen beperken. Toch blijkt de aandelenovername nu niet zo'n goed idee meer.
Sinds begin maart zakten de aandelen van PSA namelijk met zowat 56 procent, waardoor de oorspronkelijke investering van GM (320 miljoen euro) nu nog slechts de helft van zijn waarde heeft.
Bij GM wachten ze nog even af om te kijken of de waardevermindering al dan niet tijdelijk is. PSA kende in 2011 maandelijks 200 miljoen euro verlies en sloot af met een negatief saldo van 652 miljoen euro. Het eerste halfjaar van 2012 zag de groep zijn verkoop dalen met 14 procent.
Bron: Bloomberg
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden