Aston Martin zegt het potentieel te bekijken van drie- en viercilinders, dat zei CEO Ulrich Bez. Hij voegt daar wel meteen aan toe dat er nooit aan het karakter en de exclusiviteit van zijn merkt zal geraakt worden. Die downsizing is een middel om de gemiddelde CO2 waarde van hun geproduceerde wagens naar beneden te trekken. De Europese overheid wil dat tegen eind 2012 de gemiddelde CO2 uitstoot van het productie-aantal 130 g/km bedraagt. Een eerste oplossing voor dat euvel was de Aston Martin Cygnet, al denken wij dat die weinig oplossing biedt. Voorlopig blijven alle motoren gewoon beschikbaar en zou een drie- of viercilinder dus eerder een toevoeging dan wel een vervanging zijn.
Via Autocar
Recente reacties
Gerucht: Importheffing Chinese EV's klimt naar 25% (en dat is slecht nieuws voor Westerse merken)
Deze prijzen zijn toch mindblowing? Dit is toch te zot voor woorden? De jeugd maakt zich zorgen...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Vraag: Moet deze Volkswagen ID.3 Harlekin in productie?
Ik heb ooit ergens gelezen dat de panelen niet individueel werden gespoten. Eerder werden er...
Door Vitch 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Op de dagen van wisselen is het altijd chaos. Ik woonde vroeger in een straat met alternerend...
Door Adriaan 4 dagen geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2026
Waarom gedaan met alternerend parkeren?
Door Kurt T 4 dagen geleden