Kersverse alumnus industrieel ontwerp van de University of Applied Arts in Wenen Tony Weichselbraun heeft de legendarische BMW Isetta uit de jaren '50 en '60 herbedacht met zijn volledig elektrische eSetta ontwerpstudie. In de afgelopen jaren hebben we al talloze geruchten gehoord dat BMW de Isetta zou terugbrengen om tegen de Smart ForTwo te concurreren, maar het is nooit echt verder gekomen dan geruchten.
De eSetta is volledig elektrisch, zoals de naam doet vermoeden, en is sterk geïnspireerd door de originele Isetta maar dan met trekjes van de 21ste eeuw. De ontwerper, Weichselbraun, omschrijft de eSetta als een urban electric vehicle bedoelt voor het autodelen. De batterijen van de auto zouden worden opgeladen via inductie op de publieke stalplaatsen (sharing hubs). De deur kan schuiven en draaien om het instappen te vergemakkelijken.
Door de wagen een zeer herkenbaar en vriendelijk figuur mee te geven probeert Weichselbraun de positieve aspecten van autodelen in de verf te zetten.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 dagen geleden